BMW 700 LS van Minichamps

BMW 700 cabriolet van Minichamps

BMW 700 Sport coupé van Minichamps

BMW 700 Sport van Minichamps

Deze heeft zo gereden tijdens  " Silverstone " van  1961
Met de coureur:  Herbert Ling, en behaalde de 3de plaats.
Van dit model zijn er 1.440 van gemaakt.

BMW 700 RS van Autocult

 

De 700 RS is een sportieve racewagen op basis van de BMW 700 LS

Het had een buisvormig chassis, speciaal, lichtgewicht, aerodynamische carrosserie en een dubbele bovenliggende nokkenas

motor afgesteld op 70 pk (51 kW; 69 pk).

Hans Stuck heeft veel succes gehad met de 700RS.

BMW heeft er 2 van deze wagen gebouwd, 1 zilveren en een witte.

 

Het model is een limed editie van 333 stuks.

BMW 700 RS van Avenue 43

 

De 700 RS is een sportieve racewagen op basis van de BMW 700 LS

Het had een buisvormig chassis, speciaal, lichtgewicht, aerodynamische carrosserie en een dubbele bovenliggende nokkenas

motor afgesteld op 70 pk (51 kW; 69 pk).

Hans Stuck heeft veel succes gehad met de 700RS.

BMW heeft er 2 van deze wagen gebouwd, 1 zilveren en een witte.

DeCarlo 700 van Atlas

 

DeCarlo is de Argentijnse versie van de BMW 700LS.
Maar dan iets kleiner.

Er bestaat ook een coupe versie, net als bij BMW.

 

In 1960 werd de 'De Carlo 700 Glamour' geïntroduceerd, al snel gevolgd door de 'De Carlo 700 Coupé' in 1961.

Zowel de Glamour als de Coupé werden omgedoopt tot BMW's met wijzigingen aan logo's, bekleding en enkele andere aanpassingen.

Om te benadrukken dat het een Argentijnse auto was, werd er veel verwezen naar het merk 'De Carlo'.

Dit leidde tot een review van de auto waarin stond: “De constante herhaling van het merk De Carlo op het dashboardkastje, de claxon en zelfs de bekleding van sommige versies is erg irritant.

Wie in de auto plaatsneemt, weet al wat het merk is en hoeft niet continu te worden herinnerd. ”

De Carlo 700 is vooral populair en succesvol in racen en rally's

Beide modellen werden met succes op de Argentijnse markt geïntroduceerd, waarbij de Coupé-versie tot ver in de jaren 70 erg populair was om te worden gebruikt in race- en rallytoernooien. Dit succes gaf Salvador De Carlo het vertrouwen om in 1961 het hoofdkantoor van BMW in Duitsland te bezoeken om te praten over de oprichting van een officieel BMW-bedrijf in Argentinië. Dit idee is echter nooit van de grond gekomen en de productie van de De Carlo 700 werd in 1963 stopgezet.

Maak jouw eigen website met JouwWeb